Czapka z Tender

Jak wiecie pracowałam ostatnio nad czapką z Tender. Bardzo fajna włóczka, milutka i w sam raz na takie czapki, szaliki i sweterki. Na tą konkretna czapkę weszło ok. 1,8 motka.
Nie była to jednak zwykła praca, a odwzorowanie konkretnego nakrycia głowy.
Tak wyglądała praca...


a tak zakończyłam...


Tak wzór wygląda na drugiej stronie...


Dla porównania, możecie zobaczyć dwie czapki razem...



Może nie jest idealnie ale to wina włóczki, bo pierwowzór jest zrobiony z cieńszej włóczki, a ja dziergałam z grubszej nitki. Trochę musiałam pokombinować, żeby dobrać odpowiednia ilość oczek i rozmiar drutów. Zalecane 7 na pewno by się nie sprawdziły, wiec musiałam zmniejszyć je do 5. 
Całość zaczęłam na 70 oczkach i od ściągacza 1/1 (1 o. prawe,1 o. lewe)
Następnie wrabiałam bardzo prosty wzór...
1 okr.: 1 o. prawe bez przerabiania z narzutem, 1 o. lewe
2 okr.: 1 o. p., 1o. l.
powtarzamy te okrążenia do końca robótki.
ot cala filozofia...
aha, żebyście mnie dobrze zrozumieli, ten wzór, który widać na czapce to jest lewa strona. Na prawej stronie, czyli na tej na której dziergamy, ten ścieg wygląda troszkę inaczej (drugie zdjęcie gotowej czapki).

Komentarze

  1. Lubię takie proste projekty. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę mi powiedzieć,co to znaczy: oczko prawe bez przerabiania z narzutem?
    Wzór mi się podoba i chciałabym nim zrobić czapkę dla siebie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty