30 lipca 2018

Bluzka z Bikini

Lekka, zwiewna, ażurowa bluzeczka w sam raz na letnie upały. Taki właśnie projekt udało mi się ostatnio stworzyć.
Na pewno kojarzycie włóczkę Bikini, która przeznaczona jest do dziergania strojów kąpielowych.
Ja jednak postanowiłam zrobić z niej coś innego i przetestować czy spełni się w roli dzianiny do codziennego użytku.
Efekt jest całkiem fajny. Pomimo tego, że jest to włókno sztuczne, to idealnie nadaje się na takie cuda. Nitka jest połyskująca, nie gryząca, niczym jedwab, a dzianina jest lejąca.

Na ten projekt w rozmiarze 36/38 zużyłam 4 motki. Dziergałam na drutach nr 4 mm.









Ciekawym elementem bluzki jest dekolt na plecach. Jeżeli lubicie takie klimaty to jest to coś dla Was. Przód jest bez dekoltu, praktycznie zakończony na prosto, a tył ma wcięcie w kształcie litery V. 
Jeżeli jednak nie przemawia do Was takie rozwiązanie to zawsze można założyć bluzkę tyłem do przodu i mamy wtedy klasyczny dekolt w serek...

Zachęcam do dziergania. Włóczka bardzo ciekawa i wydajna.









17 lipca 2018

Szal z Pima Silk

Kolejnym szybkim projektem powstałym w ostatnim czasie jest delikatny szal z włóczki Pima Silk. Połączenie bawełny z jedwabiem dało bardzo ciekawy efekt. Dzianina wytworzona z tej nitki jest delikatna i taka zwiewna, a jednocześnie ciepła i milutka. Bawełna, która znajduje się w składzie włóczki jest przędzą lekko skręcona i przez to daje efekt taki troszkę cieplejszy.

Szal powstał na drutach nr 3,5 mm, a wzór to taka moja składanka. Lubię motyw liści bo jest w miarę prosty i mam go zawsze w głowie. Mogę go też modyfikować kiedy przyjdzie mi na to ochota. I tym razem postanowiłam go wpleść w ten projekt. Reszta szala jest robiona jerseyem czyli na gładko.

Na ten szal zużyłam jeden motek. Nie jest to wystarczająca ilość włóczki na obszerny szal ale na ciekawy efekt w okół szyi wystarczy....












25 czerwca 2018

Szal z Val Badia

Pamiętacie szal z włóczki Val Badia? Teraz powstała druga wersja tej dzianiny tylko w innych odcieniach. Tak jak poprzednio, tak i tym razem jest to praca wykonana z jednego motka tej włóczki.

Bardzo fajnie dzierga się z tej nitki. Jest to delikatnie skręcona jedna nitka, a raczej taka surowa przędza. Ja osobiście bardzo lubię takie włóczki. Oczka wychodzą ładne, pełne i takie mięsiste ;-), choć ten sposób skręcania włóczek ma też wady, a mianowicie dzianiny lubią się mechacić.

Robótka powstała na drutach nr 4 mm wzorem francuskim. Z racji włóczkożernego splotu ten szal, moim zdaniem i tak wyszedł całkiem spory. Myślę też, że na drutach można by było wydziergać dużo większą chustę lub szal.

Na początek nabrałam na druty 300 oczek i po ok 20 rzędach zamykałam po obu stronach po 15 oczek. Dlatego brzegi układają się w takie ciekawe schodki...

A oto kilka zdjęć...










24 kwietnia 2018

Wdzianko z Extra Stampato

Kolejną pracą wykonaną tylko z jednego motka jest narzutka z włóczki Extra Stampato. Jest to wełna merino z akrylem zwinięta w olbrzymi 250 gramowy motek. Dlatego też byłam w stanie wydziergać takie wdzianko tylko z jednego motka. Oczywiście takie rzeczy fajnie się nosi gdy są duże, obszerne, które sprawiają, że możemy się nimi otulać do woli, ale taka ilość włóczki w zupełności wystarcza na dzianinę, w której będziemy się czuć równie komfortowo.
Wzór na to wdzianko, to taka spontaniczna zabawa oczkami prawymi i lewymi. Kilka rzędów na początku dziergałam wzorem francuskim, a dalej robiłam już więcej ściegiem gładkim, gdyż jak wiecie francuz jest włóczkożerny. Druty to rozmiar 6 mm.









09 kwietnia 2018

Komin z Kendy

Lubię takie krótkie robótki. W najbliższym czasie będzie ich kilka. Są to dzianiny z jednego motka. Na początek chciałam Wam pokazać komin z włoczki Kendy.
Wzór jakiego użyłam jest nieskomplikowany gdyż w grę wchodzą same prawe oczka. Także praca dobra dla każdego, a zwłaszcza dla początkujących. Nabieramy 30 oczek i dziergamy same prawe oczka.
Jak już mówiłam, komin wydziergałam tylko z jednego motka, a do tego bardzo włóczkożernym ściegiem, a jednak wystarcza go na tyle aby owinąć się nim nawet dwa razy wokół szyi.
A co to włóczki to jest to bawełna z akrylem. Nitka ma bardzo ciekawą strukturę . Świetnie się z niej dzierga. Można z niej zrobi naprawdę fajne, letnie bluzeczki, sukienki czy nawet torebki. Przy większych rozmiarach drutów dzianina będzie zwiewna, lejąca, idealna na lato, a przy mniejszych rozmiarach, nada się na cieplejszą dzianinę wiosenno-jesienną.
Ja robiłam swój komin na drutach nr 6 mm.










28 marca 2018

Sweterek z Silk Mohair

Jakiś czas temu powstała bardzo delikatna praca. Włóczka jaką do niej użyłam, to połączenie kid moheru z jedwabiem. Nitka jest niezwykle delikatna i milutka w dotyku, dlatego też dzianina jest wyjątkowa.
Przyznam się, że praca wymagała ode mnie trochę wysiłku, ze względu na te włoski na nitce, ale z drugiej strony właśnie ta kudłata struktura włóczki sprawiła, że coś mnie do niej ciągnęło...
Na sweterek w rozmiarze 36 weszły całe 3 motki i kawałeczek z 4 motka. Dziergałam na drutach nr 4 mm.
Całość jest bardzo prosta, wykończenia są robione ściegiem ściągaczowym (2 oczka prawe/ 2 oczka lewe). Rękawy są doszywane.