Sukienka z Mini Softa

Zbliżają się święta, więc czas założyć coś eleganckiego... ;-)
Myślę, że właśnie tak będzie wyglądać młoda dama w tej sukience.
Miało być prosto z delikatnymi wstawkami. Wymyśliłam zatem, klasyczny fason z raglanami. Całość z jerseyu urozmaiciłam delikatnymi plecionkami, a w dolnej części pojawiły  się również ażurki, które dodają uroku gładkiej części sukienki. Na rękawkach postanowiłam nić nie dodawać. Jedyną częścią, na której troszkę więcej zaszalałam, to przód. Te fale, które tam dostrzegacie to zwykłe krzyżowanie, bez żadnej oprawy z lewych oczek i po prostu porozrzucane (kontrolowany bałagan ;-)) po tej części. Brzegi wykończyłam ściegiem francuskim, który bardzo lubię. Idealnie nadaje się na zamykanie robótki aby ta się nie zwijała. Super też sprawdza się w połączeniu z gładkim wzorem.

Sukienka jest na 8-miesięczną dziewczynkę, więc włóczki potrzeba było zaledwie 2,5 motka. Mini Soft jest wydajny no i do tego bardzo milutki. Więc myślę, że będzie się dobrze nosił :D

Druty - nr 3,25 mm






Tył sukienki zapinany jest na guziczek. Fragment od zapięcia do ściegu francuskiego wykończony jest warkoczykami. 




Zdjęcia autorstwa: J. Borowska-Hulbój

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. dziękuję! Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku!

      Usuń
  2. Bardzo słodki projekt :) Wszystkiego najlepszego, Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  3. Sukienka jest przepiękna.
    Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczności :-) Cudna sukieneczka :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna sukienusia :) Taka wypracowana i staranna, no i jak najbardziej dziewczęca i urocza :) Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa! Szczęśliwego Nowego Roku!

      Usuń
  6. Witam
    Sukieneczka śliczna. Gdzieś widziałam jej schemat i opis i za nic nie mogę tego znaleźć. Czy ma Pani może link?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj jest: https://www.biferno.pl/pl/i/DARMOWE-WZORY/16 Pozdrawiam :D

      Usuń
  7. Bardzo, bardzo dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale tu nie ma żadnego wzoru!

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam.
    Znalazłam wzór, tylko ogromna prośba do Pani. Chodzi o boki sukieneczki. Za nic nie mogę rozgryźć schematu 4, bo to chyba są te własnie boki. Jestem "zielona", że tak powiem i bardzo chcę się nauczyć trochę więcej niż to, co umiem. Próbowałam chyba ze trzy razy ten schemat przerobić i jakieś bzdury mi wychodzą. Ręce mi już opadają. Proszę mi podpowiedzieć, bo ni w ząb tego nie potrafię. Te boczki są po prostu cudne.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam i dziękuję serdecznie za odpowiedź na moje prośby powyżej

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam i najmocniej przepraszam, że tak długo musiała Pani czekać na odpowiedź!
    Na swoje usprawiedliwienie mam jedynie to, że już jakiś czas temu przeczytałam Pani komentarz ale potrzebowałam chwili na przerobienie tego schematu jeszcze raz, a później wyleciało mi to po prostu z głowy.
    Nie wiem, czy jestem wstanie Pani pomóc, bo musi Pani robić dokładnie to, co jest napisane w schemacie nr 4, oczko po oczku. Dodam, że w schemacie są rozpisane rzędy parzyste, a po stronie lewej przerabiać należy oczka tak jak powstają lub na lewo. W zasadzie strona lewa nie ma większego znaczenia. Nic więcej Pani nie podpowiem, bo nie jestem w stanie. Sama przerobiłam ten wzór dla pewności czy nie ma tam błędu. Jest wszystko w porządku. Przychodzi mi na myśl jedynie problem z tymi dwoma oczkami lewymi po środku na początku schematu, te oczka z tego co pamiętam chyba były dodane między warkoczami po złączeniu całości i zamknięciu robótki w jedno okrążenie.
    Na koniec mogę podpowiedzieć, że w razie jakichś problemów z dzierganiem proszę tez pisać na naszym profilu na Facebooku (https://www.facebook.com/bifernopl/).
    Jeszcze raz przepraszam i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję serdeczne, że napisała Pani do mnie. Chciałam powiedzieć, że robiłam dokładnie tak, jak w opisie (nawet sobie zrobiłam schemat rysunkowy) i szczerze mówiąc nie mam pojęcia dlaczego mi to nie wychodzi. Na razie sobie odpuściłam, ale na pewno wrócę do tego wzoru, bo bardzo, ale to bardzo mi się on podoba.
    Czy jeżeli będę miała znowu problem, to mogę liczyć na Pani podpowiedzi w tym temacie? Kończę sweterek dla 3 latka, a potem chciałabym bardzo zrobić tą sukieneczkę (po prostu jest śliczna).
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. ...."WAŻNE!
    Oczka na stronie lewej przerabiamy tak jak powstają czyli lewe na lewo, prawe na prawo. Narzuty na stronie lewej przerabiamy na lewo.".......
    Jeżeli robimy w okrążeniu, to chyba cały czas robi się na prawej stronie. To jak robić to, co napisane wyżej? Niestety, nie jestem jeszcze taka mądra, żeby dobrze zrozumieć ten opis i dlatego może mi nic nie wychodzi.Czy te 68 oczek nie robimy w okrążeniu? (nigdy w okrążeniu nie robiłam, więc proszę się nie dziwić i nie śmiać ze mnie, poza tym samouk ze mnie, stąd ta niewiedza)
    Pliss, proszę o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ma Pani racje, w tej sukience robimy na okrągło czyli cały czas na prawej. Ja po prostu wzięłam sobie na druty kilka oczek i próbowałam przerobić ten wzór jeszcze raz i dlatego robiłam prawą i lewą stronę... narzuty przerabiamy na lewo z tego co pamiętam a tam gdzie oczka przerabiane są razem to na prawo...
      PS: muszę jednak podkreślić fakt ze dziergam od dziecka, może z małą przerwą ale w tworzeniu wzorów na dzianiny jestem początkująca i pewnie jest w nich wiele błędów. Proszę mi wiec wybaczyć i łaskawym okiem patrzeć na te moje schematy. Czasem nie będę pewnie w stanie ich wyłapać i poprawi...
      Pozdrawiam

      Usuń
  14. ......"Na koniec mogę podpowiedzieć, że w razie jakichś problemów z dzierganiem proszę tez pisać na naszym profilu na Facebooku (https://www.facebook.com/bifernopl/)........"
    Niestety nic nie mogę napisać, ewentualnie mogę napisać komentarz do jakiegoś Waszego postu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie proszę pisać pod dowolnym postem... może ktoś jeszcze skorzysta albo lepiej doradzi :D

      Usuń
  15. Dziękuję za odpowiedź i biorę się spróbować zrobić.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dodam jeszcze Pani Aniu, że ten wzór miedzy warkoczami na początku nie wygląda rewelacyjnie, dodawane są tam oczka poprzez narzuty tak aby rozszerzyć to miejsce do odpowiedniego rozmiaru mieszczącego kilka rzędów dziurek, tak wiec proszę się nie zrażać początkiem. Najlepiej spróbować na kilku oczkach próbki i troszkę działać na tzw "czuja", czasem jakieś oczko można dodać albo odjąć jak nie pasuje a później samo wyjdzie... powodzenia i proszę zdać relacje

      Usuń
  16. No właśnie tak mi się dzieje (tak się tym wkurzam, że........) w ogóle wzór, który ja robię nie wygląda jak w sukieneczce. Już zastanawiam się nad tym, czy prawidłowo robię 2 oczka razem na prawo i 2 oczka razem na lewo. Głupieję coraz bardziej.
    Będę z Panią się kontaktować, bo po prostu muszę umieć to zrobić - tak mi się to podoba.
    Pozdrawiam i do następnego razu
    Ps. A filmiku nie ma?????? (ale mi się marzy)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzień dobry, a gdzie znajdę wzór?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty