23 grudnia 2015

Sukienka z Mini Softa

Zbliżają się święta, więc czas założyć coś eleganckiego... ;-)
Myślę, że właśnie tak będzie wyglądać młoda dama w tej sukience.
Miało być prosto z delikatnymi wstawkami. Wymyśliłam zatem, klasyczny fason z raglanami. Całość z jerseyu urozmaiciłam delikatnymi plecionkami, a w dolnej części pojawiły  się również ażurki, które dodają uroku gładkiej części sukienki. Na rękawkach postanowiłam nić nie dodawać. Jedyną częścią, na której troszkę więcej zaszalałam, to przód. Te fale, które tam dostrzegacie to zwykłe krzyżowanie, bez żadnej oprawy z lewych oczek i po prostu porozrzucane (kontrolowany bałagan ;-)) po tej części. Brzegi wykończyłam ściegiem francuskim, który bardzo lubię. Idealnie nadaje się na zamykanie robótki aby ta się nie zwijała. Super też sprawdza się w połączeniu z gładkim wzorem.

Sukienka jest na 8-miesięczną dziewczynkę, więc włóczki potrzeba było zaledwie 2,5 motka. Mini Soft jest wydajny no i do tego bardzo milutki. Więc myślę, że będzie się dobrze nosił :D

Druty - nr 3,25 mm






Tył sukienki zapinany jest na guziczek. Fragment od zapięcia do ściegu francuskiego wykończony jest warkoczykami. 




Zdjęcia autorstwa: J. Borowska-Hulbój

18 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. dziękuję! Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku!

      Usuń
  2. Bardzo słodki projekt :) Wszystkiego najlepszego, Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku!

      Usuń
  3. Sukienka jest przepiękna.
    Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Szczęśliwego Nowego Roku!

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Szczęśliwego Nowego 2016 Roku!

      Usuń
  5. Śliczności :-) Cudna sukieneczka :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu! Szczęśliwego Nowego Roku!

      Usuń
  6. Piękna sukienusia :) Taka wypracowana i staranna, no i jak najbardziej dziewczęca i urocza :) Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa! Szczęśliwego Nowego Roku!

      Usuń
  7. Witam
    Sukieneczka śliczna. Gdzieś widziałam jej schemat i opis i za nic nie mogę tego znaleźć. Czy ma Pani może link?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj jest: https://www.biferno.pl/pl/i/DARMOWE-WZORY/16 Pozdrawiam :D

      Usuń
  8. Bardzo, bardzo dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale tu nie ma żadnego wzoru!

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam.
    Znalazłam wzór, tylko ogromna prośba do Pani. Chodzi o boki sukieneczki. Za nic nie mogę rozgryźć schematu 4, bo to chyba są te własnie boki. Jestem "zielona", że tak powiem i bardzo chcę się nauczyć trochę więcej niż to, co umiem. Próbowałam chyba ze trzy razy ten schemat przerobić i jakieś bzdury mi wychodzą. Ręce mi już opadają. Proszę mi podpowiedzieć, bo ni w ząb tego nie potrafię. Te boczki są po prostu cudne.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam i dziękuję serdecznie za odpowiedź na moje prośby powyżej

    OdpowiedzUsuń