Czapki z kaszmiru

Tej zimi powstały u mnie dwie wyjątkowe czapki. Są cudowne ponieważ powstały ze szlachetnej włóczki jaką jest kaszmir.
Warto jest czasem zrobić sobie prezent w postaci nawet tak niewielkiej robótki jak czapka ale za to jakiej ekskluzywnej.

Pierwsza czapka to Ecocashmere. Włóczka średnio gruba, taka na druty nr 4 mm. Dzierga się w miarę szybko. Na moją czapkę początkowo zużyłam 2,5 motka ponieważ robiłam wzorem ściągaczowym (1/1). Wydawało mi się, że potrzeba sporo oczek, bo wiadomo ściągacze mają to do siebie, że dzianina robi się opięta, a ja chciałam żeby była luźniejsza no i zaszalałam... Nabrałam chyba ze 130 oczek. Na początku było fajnie ale w miarę noszenia, dzianina się rozciągnęła, więc sprułam wszystko i zrobiłam czapkę na 80 oczkach ;-) Jak ktoś się spręży, będzie dziergał np. gładkim wzorem i czapkę przylegającą do głowy to nawet dwa motki wystarczą.



Druga kaszmirowa czapka to absolutny fenomen... Oczywiście mówię o włóczce bo fason całkiem skromny jest. 80 oczek w obwodzie, podwójna nitka, druty nr 4,5 mm i niecałe dwa motki weszły na całość.
Delikatność ponad wszystko. Czapka milutka, lekka i cieplutka. Cardiff Cashmere Small to wyjątkowa nitka z najwyższej półki. Zachęcam do wypróbowania. Sama mam w planach jeszcze szal do kompletu wydziergać.








Komentarze

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie miałam okazji mieć i nosić czapki z kaszmiru więc szczerze mówiąc nie wiem jak to jest. Za to bardzo chętnie kupuję nakrycia głowy u https://www.sterkowski.pl/ i jestem zdania, że nie ma jak do tej pory lepszego sklepu z czapkami. Aktualnie jestem an etapie przymierzania się do kapeluszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli szukasz wysokiej jakości kapeluszy, to polecam zajrzeć Tobie na https://hatfactory.eu/. Znajdziesz tam wiele eleganckich nakryć głowy, które wykonywane są wyłącznie z materiałów najwyższej klasy. Odpowiednio dobrany kapelusz będzie zawsze świetnym dodatkiem do każdego ubioru i wpłynie pozytywnie na nasz elegancki wizerunek.

      Usuń
  3. Ja także nie do końca wiem, czy w ogóle posiadam jakąś czapkę z kaszmiru. Mam całkiem sporo różnych nakryć głowy i jestem zdania, że jak najbardziej warto je nosić. W sumie jak nawet czytałam na stronie >https://kobietapuszysta.pl/czy-toczka-filcowa-to-dobre-nakrycie-glowy-na-wiosne/ to muszę przyznać, że ja także chcę mieć toczek filcowy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kaszmir najlepszy materiał jak dla mnie :) Kupiłem sobie kołdra kaszmirowa, też super!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty