Czapka z angory

Najprostsza rzecz do wydziergania to oczywiście szal ale lubię też dziergać czapki. Pracy jest niewiele, mało skomplikowana forma, a jeżeli wykorzystamy jakąś ciekawą lub dobrą jakościowo włóczkę to satysfakcja gwarantowana.
Tym razem przyjemność dostarczyła mi delikatność i skład nitki bowiem do wydziergania tej czapki użyłam angory Coeur d'Angora. Skład jest niebanalny bo aż 80 % francuskiej angory i 20% wełny merino. Producent gwarantuje, że wełna z królików pochodzi wyłącznie z przyjaznych tym zwierzętom hodowli.


Niebywale miękka i puszysta włóczka sprawdziła się świetnie w takim udziergu ale już mam ochotę zrobić z niej cudowny owersizowy sweter.
Wydajność też jest w porządku, a nawet bardziej niż w porządku, ze względu na to, że na czapkę wystarczył tylko jeden 25-gramowy motek .

Druty: 4,5 mm
Ilość włóczki: 1 motek
Liczba oczek na obwód: 80 oczek



Komentarze

  1. Bardzo ciekawy arykuł. Pozdrawiam serdecznie autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka czapka wygląda bardzo delikatnie i myślę, że właśnie taka jest. W sumie dla kobiet jest jak znalazł. Ja chwalę sobie bardzo kapelusze męskie https://hatfactory.pl/28-kapelusze-meskie ponieważ ich wysoka jakość jest dla mnie oszałamiająca.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty