Wrabiane rękawy w sweterku dzierganym od dołu na okrągło

Pewnie większość z Was dziergając sweter bezszwowo dzierga go od góry. Ja lubię robić po swojemu i to nie zawsze idzie w parze z tym co jest ogólnie przyjęte i uznawane za normę w robótkach ręcznych. Nawet nie oto chodzi, że ja coś robię na odwrót dla samej zasady ale widząc niektóre fajnie zrobione i ciekawe projekty, zastanawiam się jak są zrobione (bo rzadko korzystam z gotowych wzorów) i czasem wpadam na pomysł zrobienia takiej rzeczy w zupełnie inny sposób, całkiem przez przypadek. Tak właśnie było w ty przypadku. Zobaczyłam interesujące wykończenie na ramieniu sweterka, który był zrobiony w całości na okrągło i bez jednego szwu. Sama też taki chciałam wydziergać  no i jako pierwsza próba, powstał ten szary sweterek..


Często pytaliście mnie jak to jest zrobione i w końcu mogę Wam przedstawić ten mój sposób dziergania na krótkich filmikach.... Mam nadzieję, że coś z tego mojego nieporadnego tłumaczenia zrozumiecie i będzie tworzyć podobne sweterki.

Na początek musimy wydziergać sobie odpowiednie części sweterka, tzn. tułów i rękawy. Następnie przerobić wszystkie części na jedną żyłkę. Gdy już to zrobimy zaczynamy zamykanie oczek.




Czekam na Wasze opinie...

Komentarze

  1. Dzięki za filmiki! Właśnie zaczynam nowy udzierg, więc przetestuję tę metodę, dam znać jak mi poszło. Pozdrawiam Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie proszę o opinię, czy filmik spełnił Twoje oczekiwania i jest pomocny w dzierganiu. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Dzięki za tutorial! Sweterek jest piękny. Właśnie czegoś takiego szukałam ostatnio!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pokazane. Na pewno skorzystam i zrobię pierwszy sweterek od dołu, bo zawsze robię od góry. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie jest spróbować czegoś nowego... Ja zawsze robiłam swetry zszywane i teraz testuję metody dziergania bezszwowego... pozdawiam

      Usuń
  4. Super filmiki, tylko szkoda, że nie ma pokazane jak wszystko przełożyć na jeden drut :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy najbliższej okazji dziergania w taki sposób swetra na pewno taki filmik powstanie ...

      Usuń
  5. Tej metody nie znałam. Wypróbuję na pewno 👏😀

    OdpowiedzUsuń
  6. Super,super,super mam męski z włóczki "estra" zrobiony od dołu i właśnie kombinuje z tymi rękawami a tutaj tadam jest podpowiedź. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  7. Rany, a mnie mama uczyła robić swetry zawsze od dołu i myślałam, że ogólnie tak się robi 🤣. A tu się okazuje, że standardem jest zaczynać od góry. Ale wybitną druciarką nie jestem, zrobiłam dopiero kilka swetrów 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dziewiarstwie standardem jest to w jaki sposób każdy sobie sam dzierga hehe... Ja ciągle uczę się czegoś nowego i to co mi wydaje się oczywiste dla innych jest zupełną nowością i na odwrót...

      Usuń
  8. Kiedyś robiłam swetry w częściach i zszywałam, ale nie lubię zszywania i jest pare udziergów niedokończonych. Potem poznałam metodę robienia od góry. Wszystkie swetry mam reglanowe bez zszywania. Czas na naukę nowej metody :-) Dziękuję za filmiki , bardzo ładnie i przystępnie pokazane. Pozdrawiam Danuta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo cenne są dla mnie takie opinie bo ja swoje pierwsze kroki stawiam w kręceniu tutoriali , cieszę się że udaje mi się to dobrze robić.. pozdrawiam

      Usuń
  9. Dzięki za filmiki, długo szukałam tej metody teraz dzięki Pani mogę spróbować. Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło z tego powodu... Powodzenia w dzierganiu

      Usuń
  10. Super pomysł na golf. Pięknie wykonany i wyglądasz w nim bosko. Niezłą niespodzianka kiedy ściagasz kurtkę a tam gołe ramiona, fajny efekt :) Zainspirowałaś mnie, zrobię sobie podobny tylko w trochę innych kolorach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, cieszę się, że mogłam Cię zainspirować :-) Pozdrawiam

      Usuń
  11. ale fajna! nie słyszałam o niej wcześniej, ale muszę się dowiedzieć bo podobają mi się bardzo te produkty :) jakiś ciekawy dodatek w formie czapki na przykład z Sterkowski fajnie by sie prezentował

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zapraszamy do śledzenia nasz też na Fb, Ravelry i Pinterest...Pozdrawiam

      Usuń
  12. Świetny filmik. Nie znałam tej metody. Dziękuję za instrukcję 🤗

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam serdecznie :) nardz się cieszę że trafiłam ma ten wpis. Jestem akurat na etapie przekładania rękawów i tułowia nanjedna żyłkę ale kompletnie nie wiem jak to zrobić :( czy potrzbuje kolejna żyłkę i na nią wszystko przełożyć ? Moge prosić o wskazówki bo na filmiku nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie potrzeba dodatkowej żyłki, po prostu przerabiamy po kolei na żyłkę dowolną, w zależności od której żyłki zaczynamy okrążenie... Pozdrawiam

      Usuń
  14. Czy gubienie oczek w części rękawa robimy też w co drugim rzędzie?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty